-
Podjęcie działalności gospodarczej
Prezentacja LGD CENTRUM dot. podejmowania działalności gospodarczej. -
Rozwój działalności gospodarczej
Prezentacja LGD CENTRUM dot. rozwijania działalności gospodarczej.
-
Ulotka dot. LEADER
Ulotka informacyjna Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dot. LEADERA -
Pytania i odpowiedzi
Zbiór pytań i odpowiedzi w programie LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS).
Regulamin Rady Stowarzyszenia Rozwoju Gmin CENTRUM
Zał. Nr 1 do Uchwały Rady SRG
”CENTRUM” Nr 1/2025
z dnia 24.01.2025 r.
Regulamin Rady
Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Rady Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM” określa organizację wewnętrzną i tryb pracy Rady Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”, zwanej dalej „Radą”.
Podstawy prawne
§ 2
- Rozporządzenie 2021/1060 – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 20211060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 159, z późn. zm.);
- Ustawa RLKS – ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności;
- Ustawa PS WPR – ustawa z dnia 8 lutego 2023 r. o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027;
- Wytyczne podstawowe - Wytyczne podstawowe w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027;
- Wytyczne szczegółowe wdrażanie LSR – Wytyczne szczegółowe w zakresie przyznawania i wypłaty pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS);
- Wytyczne szczegółowe zarządzanie LSR - Wytyczne szczegółowe w zakresie przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Zarządzanie LSR;
- Wytyczne Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie niektórych zasad dokonywania wyboru operacji lub grantobiorców przez lokalne grupy działania.
Skróty użyte w niniejszym Regulaminie.
§ 3
- LGD - oznacza Lokalną Grupę Działania - Stowarzyszenie Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- Stowarzyszenie – oznacza Stowarzyszenie Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- LSR – oznacza Lokalną Strategię Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność;
- Rada – oznacza organ decyzyjny Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM” o którym mowa art. 4 ust. 3 pkt 4 oraz ust. 4-7 ustawy RLKS;
- Członek Rady– osoba wybrana do składu Rady LGD zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy RLKS. Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa o członku Rady należy przez to rozumieć także osobę lub osoby reprezentujące członka Rady, zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy RLKS;
- Regulamin – oznacza Regulamin Rady Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- Walne Zebranie Członków – oznacza Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- Zarząd – oznacza Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- Prezes Zarządu – oznacza Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- Biuro – oznacza Biuro Stowarzyszenia Rozwoju Gmin „CENTRUM”;
- ZW – Zarząd Województwa Łódzkiego;
- Agencja – Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
- MRiRW- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
- PS –WPR - Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027;
- Umowa ramowa - umowa o warunkach i sposobie realizacji LSR, o której mowa w ustawie RLKS;
- Wniosek o przyznanie pomocy – wniosek o wsparcie, operacja lub wniosek grantowy o których mowa w ustawie RLKS;
- Regulamin naboru - regulamin naboru wniosków o wsparcie, o którym mowa w ustawie RLKS;
- System IT Agencji – System teleinformatyczny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o którym mowa w ustawie RLKS;
- Operacja - projekt wniosku o udzielenie wsparcia/wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o dofinansowanie;
- grupa interesu – grupa członków Rady LGD połączonych więzami wspólnych interesów lub korzyści w rozumieniu art. 31 ust. 2 lit. b i art. 33 ust. 3 lit. b rozporządzenia 2021/1060;
- Rejestr interesu – rejestr informacji potrzebnych do zapewnienia by w procesie wyboru operacji, żadna pojedyncza grupa interesu nie kontrolowała procesu podejmowania decyzji przez Radę LGD.
Kompetencje Rady
§ 4
Rada dokonuje oceny i wyboru operacji oraz ustalenia kwoty wsparcia zgodnie z:
- ustawą o RLKS;
- Procedurą oceny i wyboru operacji; Procedurą oceny i wyboru grantów w ramach LSR;
- Regulaminem pracy Rady, w brzmieniu nadanym niniejszym dokumentem
– w oparciu o kryteria wyboru operacji; kryteria wyboru grantów, w wersji obowiązującej na dzień składania wniosków o wsparcie.
ROZDZIAŁ II
Członkowie Rady
§ 5
- W skład Rady wchodzi dwunastu członków, w tym Przewodniczący, Wiceprzewodniczący, Sekretarz i 9 członków Rady.
- Rada jest wybierana przez Walne Zebranie Członków spośród członków LGD.
- Kadencja Rady trwa 4 lata.
- W skład Rady wchodzą przedstawiciele sektora publicznego, społecznego i gospodarczego.
-
Przedstawiciele władzy publicznej, ani żadnej pojedynczej grupy interesu
nie mogą mieć więcej niż 49% praw głosu w składzie Rady. -
Członkiem Rady nie może być pracownik Biura LGD, Członek Zarządu i Komisji Rewizyjnej lub osoba pozostająca z Członkiem Zarządu lub Komisji Rewizyjnej
w stosunku bliskiego pokrewieństwa lub podległości z tytułu zatrudnienia. - Grupę interesu, o której mowa w ust. 5 stanowi grupa jednostek połączonych więzami wspólnych interesów czy też korzyści oraz osób będących w zależności służbowej, której członkowie mają świadomość istnienia tych więzów, w szczególności:
- Sektor publiczny: do grupy interesu sektora publicznego zalicza się m.in. gminę (wójt/burmistrz/prezydent miasta), powiat (starosta, wicestarosta, członek zarządu powiatu), członka rady gminy, członka rady powiatu, członka rady sejmiku województwa, sołtysa, samorządowe jednostki organizacyjne gminy lub powiatu (dyrektor, kierownik i ich zastępcy), osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych w jednostkach sektora finansów publicznych, nawet wówczas gdy osoby te reprezentują w organie decyzyjnym LGD podmiot inny niż publiczny;
- przedstawicieli działających w tej samej branży: przedsiębiorców działalności pozarolniczej albo producentów produktów rolnych.
- Członkowie Rady będące osobami fizycznymi uczestniczą w jej pracach, w tym biorą udział w głosowaniu nad jej uchwałami, osobiście, a członkowie będący osobami prawnymi – przez organ uprawniony do reprezentowania tej osoby prawnej albo pełnomocnika umocowanego do uczestniczenia w pracach Rady. Udzielenie dalszego pełnomocnictwa do uczestniczenia w pracach Rady jest niedopuszczalne.
§ 6
- Członkowie zwyczajni LGD mają prawo rekomendowania kandydatów do Rady.
- Rekomendacje powinny być składane na piśmie .
- Rekomendacje składa się osobiście w siedzibie LGD albo drogą pocztową.
- Rekomendacja powinna zawierać:
- Nazwę lub imię i nazwisko podmiotu rekomendującego;
- imię i nazwisko osoby rekomendowanej;
- czytelny podpis osoby uprawnionej do reprezentacji rekomendującego.
- W razie zmniejszenia się składu Rady w czasie trwania jej kadencji, Zarząd zwołuje Walne Zebranie w celu uzupełnienia jej składu.
- Wybór oraz odwołanie członków Rady dokonywany jest w drodze głosowania Walnego Zebranie Członków.
- Tryb głosowania jawny lub tajny, ustala Walne Zebranie Członków.
§ 7
- Członkowie Rady mają obowiązek uczestniczenia w posiedzeniach Rady.
- W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Rady, członek Rady zawiadamia o tym przed terminem posiedzenia Przewodniczącego Rady.
-
Za przyczyny usprawiedliwiające niemożność wzięcia przez członka Rady udziału
w posiedzeniu Rady uważa się:- chorobę albo konieczność opieki nad chorym,
- podróż służbową lub inne ważne zobowiązania służbowe,
- inne prawnie lub losowo uzasadnione przeszkody.
§ 8
- Każdy Członek Rady przed uczestnictwem w posiedzeniu Rady składa pisemne oświadczenie o braku konfliktu interesów i poufności stanowiące załącznik do procedur wyboru operacji.
- Członka Rady, który nie złoży oświadczenia o braku konfliktu interesów i poufności, Przewodniczący Rady wyłącza z udziału w posiedzeniu Rady. Członek Rady jest wyłączony od udziału w wyborze operacji w razie zaistnienia okoliczności, które mogą wywołać wątpliwości co do jego bezstronności.
- Biuro LGD we współpracy z Przewodniczącym Rady prowadzi rejestr interesów członków Rady pozwalający na identyfikację charakteru powiązań z wnioskodawcami i/lub poszczególnymi projektami.
-
Członek lub reprezentant członka Rady podlega wyłączeniu od udziału w wyborze operacji oraz ustaleniu kwoty wsparcia w ramach realizacji LSR w szczególności
w przypadkach, gdy:
- jest wnioskodawcą;
- jest osobą spokrewnioną z wnioskodawcą, z którym pozostaje w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo jest związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli;
- jest osobą zasiadającą w organach lub będącą przedstawicielem osoby prawnej składającej wniosek;
- jest osobą reprezentującą przedsiębiorstwo powiązane z przedsiębiorstwem reprezentowanym przez wnioskodawcę;
- pozostaje w stosunku podległości służbowej w stosunku do wnioskodawcy;
- jest zwierzchnikiem jednostki organizacyjnej składającej wniosek;
- nie podpisze deklaracji poufności i bezstronności;
- w przypadkach innych niż wymienione w ust. 4 lit. pkt. 1 - 7 o wykluczeniu decyduje głosowanie Rady.
5. Członek lub reprezentant członka, który podlega wyłączeniu z wyboru operacji
z uwagi na ryzyko zaistnienia konfliktu interesu nie powinien brać udziału w całym procesie wyboru danej operacji.
6. Przewodniczący Rady unieważnia ocenę wniosku dokonaną przez Członka Rady, który mimo występowania konfliktu interesu nie wyłączył się z udziału w wyborze operacji oraz ustalenia kwoty wsparcia.
7. Członek Rady, który mimo występowania podstaw nie wyłączył się z udziału w wyborze operacji, traci dietę za udział w posiedzeniu w dniu w którym do tego doszło.
8. Rada dokonuje ponownej oceny wniosku jeśli w związku z unieważnieniem oceny wniosku występuje taka konieczność.
9. Podczas głosowań, każdej z osób uprawnionych do niego, przysługuje jeden głos.
§ 9
Przewodniczący Rady, Zarząd i Biuro udzielają członkom Rady pomocy w wykonywaniu przez nich funkcji członka Rady.
§ 10
- Członkowi Rady w okresie sprawowania funkcji przysługuje dieta za udział w posiedzeniach Rady.
- Wysokość diety ustala Zarząd LGD.
- Dieta jest obliczana na podstawie listy obecności i wypłacana członkom Rady w terminie 21 dni po każdym posiedzeniu.
§ 11
- Członek Rady może być odwołany z następujących powodów:
- odwołania z funkcji przedstawiciela do LGD (dotyczy osób, którym podmiot będący członkiem LGD powierzył pełnienie takiej funkcji);
- złożenia nieprawdziwego oświadczenia o bezstronności i poufności,
- naruszenia postanowień Statutu lub Regulaminu Rady LGD;
- systematycznego uchylania się od uczestniczenia w pracach Rady;
- choroby powodującej trwałą niezdolność do sprawowania funkcji;
- utraty członkostwa w Stowarzyszeniu;
- złożenia rezygnacji.
- Wniosek o odwołanie członka Rady może zgłosić na piśmie:
- co najmniej 20 członków LGD;
- Przewodniczący lub co najmniej 1/3 statutowego składu Rady;
- Zarząd;
- Komisja Rewizyjna.
- Wniosek o odwołanie członka Rady musi zawierać uzasadnienie odwołania.
- Wniosek w formie pisemnej o odwołanie członka Rady jest rozpatrywany na najbliższym posiedzeniu Walnego Zebrania Członków.
ROZDZIAŁ III
Przewodniczący i Sekretarz Rady
§ 12
- Walne Zebranie Członków podczas wyboru Rady wybiera Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza Rady.
- Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i przewodniczy posiedzeniom Rady oraz reprezentuje Radę na zewnątrz.
- Przewodniczący Rady czuwa nad zgodnością prac Rady ze Statutem, Regulaminem Rady oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.
- Przewodniczącego Rady, czuwa nad prawidłowym przebiegiem procesu oceny i wyboru operacji, poprawnością dokumentacji, zgodnością formalną, oraz wzywania do dokonania poprawnej oceny wniosków, członków Rady, którzy dokonali oceny w sposób niezgodny z treścią kryteriów oceny.
- Podczas nieobecności Przewodniczącego Rady jego obowiązki pełni Wiceprzewodniczący.
- Pełniąc swą funkcję Przewodniczącego Rady współpracuje z Zarządem oraz Biurem LGD i korzysta z ich pomocy.
§ 13
- Sekretarz Rady odpowiada za przygotowanie posiedzenia Rady.
ROZDZIAŁ IV
Przygotowanie i zwołanie posiedzeń Rady
§ 14
1. Posiedzenia Rady są zwoływane odpowiednio do potrzeb wynikających z naboru wniosków prowadzonego przez LGD, lecz nie rzadziej niż raz na rok.
2. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady, uzgadniając miejsce, termin i porządek posiedzenia z Zarządem i Biurem LGD .
3. Przewodniczącego Rady ma obowiązek zwołać posiedzenie Rady na wniosek Zarządu, Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia lub co najmniej połowy członków Rady.
4. W przypadku dużej ilości spraw do rozpatrzenia, Przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie trwające dwa lub więcej dni.
5. Członkowie Rady zawiadamiani są o miejscu, terminie i porządku posiedzenia Rady co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie za pomocą wiadomości tekstowej sms i listów zwykłych. Wraz z zawiadomieniem o posiedzeniu członkowie Rady otrzymują porządek posiedzenia i dostęp do zapisu cyfrowego wniosków o dofinansowanie lub wniosków grantowych z załącznikami.
6. Członkowie Rady mają obowiązek pisemnie poinformować Biuro LGD o swoich danych kontaktowych takich jak: adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej e-mail, numer telefonu kontaktowego, jak też o wszelkich zmianach zaistniałych, w stosunku do informacji wskazanych w tym zakresie wcześniej. Osoby prawne mają obowiązek pisemnie poinformować Biuro LGD o zmianie osób uprawnionych do reprezentowania osób prawnych w Radzie, oraz ich danych kontaktowych.
7. W okresie 7 dni przed terminem posiedzenia jej członkowie powinni mieć możliwość zapoznania się ze wszystkimi materiałami i dokumentami związanymi z porządkiem posiedzenia, w tym z wnioskami, które będą rozpatrywane podczas posiedzenia.
8. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może skrócić termin powiadamiania o posiedzeniu Rady.
ROZDZIAŁ V
Posiedzenia Rady
§ 15
1.Rada obraduje na posiedzeniach.
2. Obsługę administracyjno – biurową posiedzeń Rady zapewnia Biuro LGD .
3. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć Członkowie Zarządu, pracownicy Biura LGD, zaproszone osoby trzecie w tym eksperci.
4. Decyzje Rady dotyczące wyboru operacji lub projektów grantowych oraz innych kompetencji podejmowane są w formie uchwał.
5. Na poziomie podejmowania decyzji o wyborze operacji do dofinansowania lub wyborze projektu grantowego ani władze publiczne, ani żadna grupa interesu sektora nie posiada więcej niż 49% praw głosu.
6. Członkowie Rady będący osobami fizycznymi uczestniczą w jej pracach, w tym biorą udział w głosowaniu nad jej uchwałami, osobiście, a członkowie będący osobami prawnymi – przez organ uprawniony do reprezentowania tej osoby prawnej albo pełnomocnika umocowanego do uczestniczenia w pracach Rady. Udzielenie dalszego pełnomocnictwa do uczestniczenia w pracach Rady jest niedopuszczalne.
7. Rada może stosować elektroniczny system dokonywania oceny i wyboru operacji przy zachowaniu bezpieczeństwa danych osobowych.
8. Posiedzenia Rady mogą odbywać się bez osobistego udziału członków w posiedzeniu. Wymiana informacji jest w takim wypadku prowadzona drogą elektroniczną lub telefoniczną. Procedura wyboru operacji odbywa się w sposób obiegowy, to znaczy materiały i dokumenty dostępne są w systemie elektronicznym i tam też odbywa się proces oceny i wyboru operacji. Potwierdzenie tożsamości członka Rady odbywa się poprzez system unikalnych loginów i haseł przypisanych poszczególnym członkom Rady.
§16
- Posiedzenia Rady otwiera, prowadzi i zamyka Przewodniczący, a pod jego nieobecność Wiceprzewodniczący.
- Przewodniczący Rady czuwa nad sprawnym przebiegiem i przestrzeganiem porządku posiedzenia, otwiera i zamyka dyskusję oraz udziela głosu w dyskusji, ogłasza niezbędne przerwy w obradach.
- Przed otwarciem posiedzenia członkowie Rady potwierdzają swoją obecność podpisem na liście obecności.
- Po otwarciu posiedzenia Przewodniczący na podstawie listy obecności podje liczbę obecnych członków i stwierdza prawomocność Rady do podejmowania decyzji. Zasady podejmowania decyzji odnośnie wyboru operacji lub projektów grantowych określa „Procedura oceny i wyboru operacji LGD”, która stanowi osobny dokument.
- Regulamin i Procedury są udostępniane do publicznej wiadomości poprzez ich publikację na stronie internetowej stowarzyszenia.
- Rada podejmuje decyzje większością głosów. W przypadku równej liczby głosów, decyduje głos Przewodniczącego Rady.
- Przedmiotem wystąpień mogą być tylko sprawy objęte porządkiem posiedzenia.
- W dyskusji głos mogą zabierać członkowie Rady, członkowie Zarządu oraz osoby zaproszone do udziału w posiedzeniu. Przewodniczący Rady może określić maksymalny czas wystąpienia.
- Przewodniczący obrad w pierwszej kolejności udziela głosu osobie reprezentującej aktualnie rozpatrywaną sprawę, osobie opiniującej operację, przedstawicielowi Zarządu, a następnie pozostałym dyskutantom według kolejności zgłoszeń. Powtórne zabranie głosu w tym samym punkcie porządku obrad możliwe jest po wyczerpaniu listy mówców. Ograniczenie to nie dotyczy osoby referującej sprawę, osoby opiniującej operację czy przedstawiciela Zarządu lub eksperta.
- Jeżeli mówca w swoim wystąpieniu odbiega od aktualnie omawianej sprawy lub przekracza maksymalny czas wystąpienia, Przewodniczący Rady może odebrać mówcy głos. Mówca, któremu odebrano głos może zażądać w tej sprawie decyzji Rady. Rada podejmuje taką decyzję niezwłocznie po wniesieniu takiego żądania.
- Jeżeli treść lub forma wystąpienia albo też zachowanie mówcy w sposób oczywisty zakłóca porządek obrad, lub powagę posiedzenia, Przewodniczący Rady przywołuje mówcę do porządku lub odbiera mu głos.
- Po wyczerpaniu listy mówców Przewodniczący Rady zamyka dyskusję. W razie potrzeby Przewodniczący Rady może zarządzić przerwę w celu wykonania niezbędnych czynności przygotowawczych do głosowania.
- Po zamknięciu dyskusji Przewodniczący Rady rozpoczyna procedurę głosowania. Od tej chwili można zabrać głos tylko w celu zgłoszenia lub uzasadnienia wniosku formalnego o sposobie lub porządku głosowania i to jedynie przed zarządzeniem głosowania przez Przewodniczącego. Zarządzenie głosowania odbywa się po wysłuchaniu pracownika biura LGD oddelegowanego do pomocy w pracy Rady, którego zadaniem jest wsparcie Przewodniczącego i Rady w zapewnieniu spójności i kompletności wypełniania kart oceny lub innych działaniach, w których konieczne jest podjęcie decyzji przez Radę.
§17
- Przewodniczący Rady może udzielić głosu poza kolejnością zgłoszonych mówców, jeżeli zabranie głosu wiąże się bezpośrednio z głosem przedmówcy lub w trybie sprostowania, jednak nie dłużej niż 2 minuty. Poza kolejnością może także udzielić głosu członkom Zarządu, osobie referującej sprawę i osobie opiniującej projekt.
- Poza kolejnością udziela się głosu w sprawie zgłoszenia wniosku formalnego, w szczególności w sprawach:
- stwierdzenia kworum,
- sprawdzenia listy obecności,
- przerwania, odroczenia lub zamknięcia sesji,
- zmiany porządku posiedzenia (kolejności rozpatrywania poszczególnych punktów),
- głosowania bez dyskusji,
- zamknięcia listy mówców,
- ograniczenia czasu wystąpień mówców,
- zamknięcia dyskusji,
- zarządzenia przerwy,
- zarządzenia głosowania imiennego,
- przeliczenia głosów,
- reasumpcji głosowania.
- Wniosek formalny powinien zawierać żądanie i zwięzłe uzasadnienie, a wystąpienie w tej sprawie nie może trwać dłużej niż 2 minuty.
- Rada rozstrzyga o wniosku formalnym niezwłocznie po jego zgłoszeniu. O przyjęciu lub odrzuceniu wniosku Rada rozstrzyga po wysłuchaniu wnioskodawcy i ewentualnie jednego przeciwnika wniosku.
- Wniosków formalnych, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 nie poddaje się pod głosowanie.
§18
1. Wyniki weryfikacji formalnej i merytorycznej (wszystkie wypełnione karty weryfikacji formalnej i merytorycznej oraz wyjaśnienia lub uzupełnienia Wnioskodawców) udostępniane są Radzie LGD celem przeprowadzenia oceny zgodności z kryteriami wyboru oraz ustalenia kwoty wsparcia.
2. Dokumenty weryfikacji formalnej i merytorycznej wytworzone w systemie IT, z którego korzysta LGD udostępniane są członkom Rady LGD w tym systemie.
§19
1. Wolne głosy, wnioski i zapytania formułowane są ustnie na każdym posiedzeniu Rady, a odpowiedzi na nie udzielane są bezpośrednio na danym posiedzeniu.
2. Czas formułowania zapytania nie może przekroczyć 3 minut.
3. Jeśli udzielenie odpowiedzi, o której mowa w ust. 1, nie będzie możliwe na danym posiedzeniu, udziela się jej na następnym posiedzeniu lub pisemnie, w terminie 14 dni od zakończenia posiedzenia.
4. Po wyczerpaniu porządku posiedzenia, Przewodniczący Rady zamyka posiedzenie.
Posiedzenie w sprawach różnych.
§20
- Rada może spotykać się również w celu podjęcia decyzji w sprawach bieżących, niezwiązanych z wyborem operacji do dofinansowania.
- Członkowie informowani są o miejscu, terminie i zakresie merytorycznym posiedzenia telefonicznie lub mailowo w terminie, co najmniej 24 godz. przed posiedzeniem.
- Przed rozpoczęciem posiedzenia obecni zobligowani są do złożenia podpisu na liście obecności.
- Decyzje w sprawach bieżących zatwierdzane są uchwałami Rady w formie powszechnie przyjętej dla tego typu dokumentów.
- Uchwały zatwierdzane są zwykłą większością głosów, pod warunkiem, że ilość członków Rady obecnych podczas głosowania nie wyniesie mniej niż 50% aktualnego składu Rady.
ROZDZIAŁ VI
Dokumentacja z posiedzeń Rady
§ 21
- Uchwałom Rady nadaje się formę odrębnych dokumentów, z wyjątkiem uchwał proceduralnych, które odnotowuje się w protokole posiedzenia.
- Podjęte uchwały opatruje się datą i numerem.
- Uchwałę Rady podpisuje prowadzący obrady Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Rady.
- Uchwały podjęte przez Radę, Przewodniczący Rady niezwłocznie przekazuje Zarządowi.
§ 22
- Z każdego posiedzenia Rady sporządza się protokół.
- Protokół, o którym mowa w ust. 1 powinien zawierać: przyjęty porządek obrad, imiona i nazwiska obecnych członków Rady oraz treść podjętych uchwał z zaznaczeniem wyników głosowania nad poszczególnymi uchwałami. Nadto protokół powinien odzwierciedlać przebieg posiedzenia Rady a więc zawierać wypowiedzi o posiedzeniu Rady – o ile wskazują na motywy podjęcia uchwał bądź uzasadniają konieczność odrzucenia projektu uchwały albo też zmierzają do jego wykładni. W protokołach z posiedzeń dotyczących oceny i wyboru operacji umieszcza się informacje o wyłączeniach z procesu decyzyjnego, ze wskazaniem których wniosków wyłączenie dotyczy.
- Protokół posiedzenia Rady podpisuje Przewodniczący Rady.
- Protokół posiedzenia Rady jest zatwierdzany przez Radę, na najbliższym posiedzeniu, po rozpatrzeniu poprawek zgłoszonych przez członków Rady.
- Protokoły posiedzeń Rady są przechowywane w Biurze Stowarzyszenia i są dostępne, do wglądu dla członków Stowarzyszenia.
- Protokoły z posiedzeń dotyczących oceny i wyboru operacji podaje się niezwłocznie po odbyciu posiedzenia do publicznej wiadomości poprzez opublikowanie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Stowarzyszenia i na stronie internetowej Stowarzyszenia (www.srgc.pl).
ROZDZIAŁ VII
Przepisy porządkowe i końcowe
§ 23
- Zarząd zobowiązany jest zapewnić Radzie niezbędne warunki do wykonywania jej obowiązków.
- Rada korzysta z pomieszczeń biurowych, urządzeń i materiałów LGD.
- Koszty działalności Rady ponosi LGD.
- Regulamin został uchwalony na czas nieoznaczony i może być zmieniony w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
Pobierz regulamin Rady SRGC (611 kB) | format: PDF